Vigtig information til vores besogende: mellem 23:00 og 03:00 d. 23. og 24. juni 2008 skal vi opgradere vores servere.
Derfor vil Forbrugerliv.dk ikke v?re tilg?ngelig i denne periode. Vi beklager forstyrrelsen.
Med venlig hilsen og god Sankt Hans-aften, Forbrugerliv.dk
0
XtraPoints saldo:
Log ind
Luk vinduet


Husk mig

 » Hjælp » FAQ

FAQ - "Ofte stillede spørgsmål"

Hvad er en FAQ?

FAQ (på dansk "Ofte stillede spørgsmål") er en oversigt over de spørgsmål, du som bruger typisk kan støde på, når du bevæger dig rundt på Forbrugerliv.dk. Vi har samlet de oftest stillede spørgsmål samt svarene herunder, så du let og enkelt kan få svar uden at skulle kontakte os pr. telefon eller e-mail.

  1. Oftest stillede spørgsmål
  2. Medlemskab hos Forbrugerliv.dk
  3. XtraPoints
  4. Brug af programmet XtraSaver
  5. Kommunikation og fortrolighed
  6. Generelt om Forbrugerliv.dk

Ofte stillede spørgsmål


Hvordan bliver jeg medlem af Forbrugerliv.dk?

Medlemskab opnår du ved at oplyse din emailadresse og det kodeord, du ønsker at tilknytte til denne emailadresse, hvorved du får adgang til netværket og din konto.


Kan jeg opsige mit medlemskab af Forbrugerliv.dk?

Ja. Du kan til enhver tid selv opsige dit medlemskab ved at framelde dig under Din Side på Forbrugerliv.dk-sitet. Der henvises i øvrigt til reglerne om udbetaling af tilgodehavende i medlemsbetingelser afsnit 6 (Udbetaling af XtraPoints).


Hvorfor har jeg ikke modtaget mit brugernavn og kodeord, da jeg oprettede mig?

Din mail kan være endt i et spam-/junk-filter. De fleste mailgropgrammer giver dig mulighed for at tilføje en afsender til en liste over godkendte afsendere. Hvis du ser, at en e-mail fra Forbrugerliv.dk er havnet i dit junk/spam-filter, vil vi anbefale, at du tilføjer den til denne liste. Så er du sikker på, at alle e-mails fra os havner i din inbox. Ellers kontakt os på: info@forbrugerliv.dk 


Hvordan optjener jeg XtraPoints?

Du kan optjene XtraPoints ved køb af de varer og serviceydelser, der udbydes i samarbejde med vores partnere via Forbrugerliv.dk’s hjemmeside.

Optjening via online butikker:
Som medlem af Forbrugerliv.dk skal du være opmærksom på, at du skal følge en bestemt procedure (se næste afsnit) for at kunne påregne at opnå XtraPoints på dit køb hos en af online-butikkerne tilknyttet Forbrugerliv.dk.

Optjening via XtraSaver programmet:
XtraSaver er et lille program/toolbar, som hjælper dig med at opnå rabat, når du handler i online-butikker, som er tilmeldt hos Forbrugerliv.dk. Har du ikke hentet XtraSaver, skal du altid huske at logge dig på via Forbrugerliv.dk for at opnå din rabat. Når du har downloadet og installeret XtraSaver, kan du fremover også opnå rabat ved at taste web-adressen på en tilknyttet online-butik direkte i et nyt browservindue.


Hvordan kan jeg se hvor mange XtraPoints jeg har?

Du kan se din kontooversigt ved at benytte dette link - Kontooversigt

Det er vigtigt at være opmærksom på, at der i de fleste tilfælde går op til 24 timer, før dit køb er registreret og beregnet hos Forbrugerliv.dk, og du dermed kan se dine Afventende XtraPoints på din konto. I enkelte tilfælde kan der gå op til 45 dage, før dine XtraPoints vises på din konto. I de tilfælde vil det være angivet under den enkelte online-butik.


Hvad betyder Afventende XtraPoints?

Når du har foretaget et køb, betaler du fuld pris for din ordre i første omgang. Forbrugerliv.dk får efterfølgende besked om din ordre og beregner din rabat. Rabatten bliver omregnet til XtraPoints og indsættes på din konto hos Forbrugerliv.dk som Afventende XtraPoints. Først når online-butikken har betalt Forbrugerliv.dk for den ”skyldige” rabat, bliver dine XtraPoints frigivet på din konto.


Hvordan får jeg udbetalt mine XtraPoints?

Hvis du ønsker at få dine XtraPoints udbetalt bedes du skrive til support@forbrugerliv.dk, hvor du oplyser dit medlemsnummer, e-mail og kontooplysninger hvortil dit tilgodehavende skal indsættes. Der pålægges et administrationsgebyr på kr. 30,- for udbetaling af XtraPoints. Du får Kr. 0,01 (1 øre) for hvert point, du har optjent.

Hvor meget er mine XtraPoints værd?

Værdien af 1 XtraPoint er 1 øre (1 XP = kr. 0,01).


Bliver mine oplysninger solgt?

Forbrugerliv.dk sælger eller lejer ikke dine personlige oplysninger til andre, med mindre du har givet særskilt tilladelse hertil. Forbrugerliv.dk videregiver kun dine oplysninger til andre firmaer eller samarbejdspartnere i tilfælde, hvor det er nødvendigt for at kunne levere de produkter eller oplysninger, du har bedt om - f.eks. til firmaer, der arbejder på vegne af eller sammen med Forbrugerliv.dk, og skal bruge dem for at kunne efterkomme dine forespørgsler.


Medlemskab hos Forbrugerliv.dk


Hvorfor blive medlem af Forbrugerliv.dk?

Forbrugerliv.dk tilbyder gratis medlemskab, som giver adgang til specialrabatter og tilbud på Forbrugerliv.dk og via tilknyttede Partnere. Via dit medlemskab af Forbrugerliv.dk har du adgang til en række butikker, som giver rabat til dig. Ved køb i strøgbutikker (de fysiske butikker) opnår du en kontantrabat ved fremvisning af dit medlemskort. Ved køb i online-butikker optjener du din rabat, som bliver omregnet til XtraPoints og indsættes på din konto hos Forbrugerliv.dk.


Hvordan bliver jeg medlem af Forbrugerliv.dk?

Medlemskab opnår du ved at oplyse din emailadresse og det kodeord, du ønsker at tilknytte til denne emailadresse, hvorved du får adgang til netværket og din konto.


Vil jeg som medlem modtage uønsket mail?

Nej, det vil du ikke. Du modtager kun ugentlige medlemsmails med tilbud og rabatter fra virksomheder og Forbrugerliv.dk, som er en del af dit medlemskab, og som passer til netop din profil. Ved at blive medlem af Forbrugerliv.dk accepterer du samtidig at modtage medlemsmails fra os.


Koster det noget at være medlem af Forbrugerliv.dk?

Nej, medlemskab af Forbrugerliv.dk er gratis.


Kan hvert medlem af min familie have sin egen XtraPoint-konto?

Ja. Hver person kan have deres egen XtraPoints-konto.


Kan jeg se mailen kommer fra jer?

Ja. Forbrugerliv.dk vil stå som afsender.


Kan jeg opsige mit medlemskab af Forbrugerliv.dk?

Ja. Du kan til enhver tid selv opsige dit medlemskab ved at framelde dig under Din Side på Forbrugerliv.dk-sitet. Der henvises i øvrigt til reglerne om udbetaling af tilgodehavende i medlemsbetingelser afsnit 6 (Udbetaling af XtraPoints).


Hvorfor skal jeg oplyse mit registreringsnummer og kontonummer?

Opsparede XtraPoints udbetales ved bankoverførsel – og KUN ved bankoverførsel - og derfor skal vi bruge dit registrerings- og kontonummer.


XtraPoints


Hvordan kan jeg se hvor mange XtraPoints, jeg har?

Du kan se din kontooversigt ved at benytte dette link - Kontooversigt

Det er vigtigt at være opmærksom på, at der i de fleste tilfælde går op til 24 timer, før dit køb er registreret og beregnet hos Forbrugerliv.dk, og du dermed kan se dine Afventende XtraPoints på din konto. I enkelte tilfælde kan der gå op til 45 dage, før dine XtraPoints vises på din konto. I de tilfælde vil det være angivet under den enkelte online-butik, hvis der kan gå så lang tid.

Er der gået 45 dage, og kan du stadig ikke se din rabat på din kontoopgørelse - kontakt da venligst vores kundeservice på: info@forbrugerliv.dk


Kan jeg få udbetalt mine XtraPoints? 

Ja. Opsparede XtraPoints kan udbetales. Der pålægges et administrationsgebyr på kr. 30,- for udbetaling af XtraPoints. Du får Kr. 0,01 (1 øre) for hvert point, du har optjent



Hvordan får jeg udbetalt mine XtraPoints?

Hvis du ønsker at få dine XtraPoints udbetalt bedes du skrive til info@forbrugerliv.dk, hvor du oplyser dit adgangskode, e-mail og kontooplysninger hvortil dit tilgodehavende skal indsættes. Der pålægges et administrationsgebyr på kr. 30,- for udbetaling af XtraPoints. Du får Kr. 0,01 (1 øre) for hvert point, du har optjent

Hvordan får jeg adgang til mine XtraPoints-kontooplysninger?

Log ind og klik på Min konto.

Optjener jeg XtraPoints ved alle køb?

Ja. Du optjener XtraPoint på alle køb foretaget igennem Forbrugerliv.dks online-butikker/Partnere.


Hvor meget er hvert XtraPoint værd?

Værdien af 1 XtraPoint er 1 øre (1 XP = kr. 0,01).


Mine XtraPoints fremgår ikke af Pointoversigten – hvad gør jeg?

Det er vigtigt at være opmærksom på, at der i de fleste tilfælde går op til 24 timer, før dit køb er registreret og beregnet hos Forbrugerliv.dk, og du dermed kan se dine Afventende XtraPoints på din konto. I enkelte tilfælde kan der dog gå op til 45 dage, før dine XtraPoints vises på din konto. I de tilfælde vil det være angivet under den enkelte online-butik.

Er der gået 45 dage, og kan du stadig ikke se din rabat på din kontoopgørelse - kontakt da venligst vores kundeservice på: info@forbrugerliv.dk

OBS!: Du skal aldrig kontakte online-butikkerne direkte angående XtraPoints. Henvendelser skal altid ske til Forbrugerliv.dk


Hvordan kan jeg være sikker på at modtage mine XtraPoints?

Forbrugerliv.dk har gjort det nemt for dig at opnå dine XtraPoints. Du skal under ”Rabatter” klikke på linket ud for den online-butik, du ønsker at handle i. Husk du skal være logget ind på Forbrugerliv.dk’s hjemmeside, INDEN du klikker på linket ud til den pågældende butik, ellers registreres dit køb ikke.

Du kan også downloade XtraSaver - et lille program/toolbar som hjælper dig med at opnå rabat, når du handler i online-butikker, som er tilmeldt hos Forbrugerliv.dk. Har du ikke hentet XtraSaver, skal du altid huske at logge dig på via Forbrugerliv.dk for at opnå din rabat. Når du har downloadet og installeret XtraSaver, kan du fremover også opnå rabat ved at taste web-adressen på en tilknyttet online-butik direkte i et nyt browservindue.


Hvilke muligheder er der for at optjene XtraPoints?

Du kan optjene XtraPoint ved at benytte tilbud og aktiviteter, der udbydes i samarbejde med vores partnere via Forbrugerliv.dk’s hjemmeside. Der kan enten være tale om rabat, når du handler online hos vores butikker eller deltager i undersøgelser eller andre aktiviteter på Forbrugerliv.dk


Kan jeg optjene XtraPoints hos en forhandler, der ikke fremgår på Forbrugerliv.dk?

Nej. Desværre ikke, men vi tilføjer nye partnere hele tiden.

Du skal være mere end velkommen til at foreslå en ny rabatpartner.

Send os en mail på: partner@forbrugerliv.dk


Kan jeg bruge mine XtraPoints på andre ting?

Ja, du kan bl.a. bruge dine XtraPoints i XtraShoppen på Forbrugerliv.dk. Klik her


Brug af programmet XtraSaver


Hvordan er brugerbetingelserne for XtraSaver-programmet?

Når du downloader og/eller installerer vores XtraSaver-software, accepterer du vilkårene ifl. medlemsbetingelserne pkt. 8.


Er det frivilligt at benytte sig af XtraSaver-programmet?

Din brug af Forbrugerliv.dk’s software og Internet-sider er frivillig. Du kan når som helst afinstallere og fjerne softwaren ved hjælp af Windows’ standardværktøjprogram ”Tilføj eller fjern programmer” via kontrolpanelet.


Hvad er fordelen ved at downloade XtraSaver-programmet?

XtraSaver-programmet hjælper til, at Forbrugerliv.dk kan spore dine transaktioner i forbindelse med dine køb, således at du opnår dine XtraPoints.


Forbrugerliv.dks brug af cookies

På Forbrugerliv.dk’s hjemmesider bruges der cookies, og vi logger din færden rundt på vores hjemmeside. En cookie er en simpel tekstfil, som gør Forbrugerliv.dk i stand til at genkende dig, når du vender tilbage til Forbrugerliv.dk. Det betyder, at du ikke behøver at logge ind igen og igen. Alle cookies benyttet af Forbrugerliv.dk er selvfølgelig sikre og understøttes af alle standard Internetbrowsere.


Hvordan downloader jeg XtraSaver?

Du downloader XtraSaver programmet ved at klikke her.

Følg herefter instruktionerne.


Hvordan sletter jeg cookies?

Du kan når som helst afinstallere og fjerne softwaren ved hjælp af Windows’ standardværktøjprogram ”Tilføj eller fjern programmer” via kontrolpanelet.


Jeg kommer ikke til den ønskede partner

Hvis du har klikket på det gule ikon med teksten "Rabat klik nu!" og derefter kommer til denne side (FAQ) eller får en fejl, vil det sandsynligvis være fordi du ikke er logget på i XtraSaveren. Det kan ses ved at følgende tekst fremgår: Gå til Forbrugerliv.dk for at opdatere Klik på ikonet og du vil komme til din kontooversigt. Prøv herefter at gå til den ønskede partner igen.


Kommunikation og fortrolighed


Brug af cookies:

På Forbrugerliv.dk’s hjemmesider bruges der cookies, og vi logger din færden rundt på vores hjemmeside. En cookie er en simpel tekstfil, som gør Forbrugerliv.dk i stand til at genkende dig, når du vender tilbage til Forbrugerliv.dk. Det betyder, at du ikke behøver at logge ind igen og igen. Alle cookies benyttet af Forbrugerliv.dk er selvfølgelig sikre og understøttes af alle standard Internet-browsere.


Vil jeg som medlem modtage uønsket mail?

Nej, det vil du ikke. Du modtager kun ugentlige medlemsmails, som er en del af dit medlemskab, med tilbud og rabatter fra virksomheder og Forbrugerliv.dk, og som passer til netop din profil. Ved at blive medlem af Forbrugerliv.dk accepterer du samtidig at modtage medlemsmails fra os.


Hvorfor skal jeg oplyse mit registreringsnummer og kontonummer?

Opsparede XtraPoints udbetales ved bankoverførsel – og KUN ved bankoverførsel - og derfor skal vi bruge dit registrerings- og kontonummer.


Hvor sikre er mine bankoplysninger?

Alle data hos Forbrugerliv.dk er krypteret og lagret i et sikkert miljø. Men Forbrugerliv.dk opbevarer alligevel ikke dine bankoplysninger - dem skal du selv indtaste, når der er brug for dem. Det er kun stamoplysninger, vi opbevarer.


Jeg har glemt mit brugernavn/ og eller adgangskode – hvad gør jeg?

Dit brugernavn er din emailadresse.

Hvis du har glemt din adgangskode, kan du klikke på Log ind i øverste højre hjørne. Derefter klikker du på linket: Jeg har glemt mit kodeord. Du modtager nu en mail fra Forbrugerliv.dk med et nyt kodeord, som du kan bruge til at logge på.

Hvis du ikke vil beholde dette kodeord, kan du ændre det under Min side og Min profil her.


Generelt om Forbrugerliv.dk


Koster det noget at blive medlem hos Forbrugerliv.dk?

Nej. Forbrugerliv.dk tilbyder gratis medlemskab, som giver adgang til specialrabatter og tilbud på Forbrugerliv.dk og via tilknyttede Partnere.


Kan flere i min familie blive medlem og have sin egen XtraPoint-konto?

Ja. Alle personer i husstanden kan blive medlem og have deres egen XtraPoints-konto.


Jeg har kontaktet en af jeres Partnere, som siger, at de aldrig har hørt om Forbrugerliv.dk?

Vi har kommercielle aftaler med alle de listede Partnere, men alle ansatte hos den givne Partner kender måske ikke noget til de specifikke marketingaftaler.


Sælger Forbrugerliv.dk mine oplysninger?

Nej. Forbrugerliv.dk sælger eller lejer ikke dine personlige oplysninger til andre, med mindre du har givet særskilt tilladelse hertil.


Kan jeg fortryde mit køb?

Ja. Du har 14 dages fortrydelsesret, såfremt ikke andet fremgår på siden. Varen skal returneres til den butik/Partner, hvor du har købt din vare.


Hvad sker der, hvis jeg vil returnere mine købte produkter?

Hvis du efter et køb ønsker at returnere din vare inden for tidsfristen, vil varens optjente XtraPoints efterfølgende blive fratrukket din konto automatisk.


Hvad er XtraShoppen?

XtraShoppen er stedet med gode tilbud, hvor du bl.a. kan bruge dine XtraPoints og optjene flere. Gå til XtraShoppen her


Du er ikke logget på
Anbefal